Współcześnie prowadzenie przedsiębiorstwem coraz częściej wymaga od właściciela zlecenia niektórych zadań zewnętrznym podmiotom. Dotyczy to zarówno z kwestiami codziennymi, jak i z zadaniami perspektywicznymi. Raporty roczne są źródłem niepokoju dla licznych firm. Ponad to nie każda placówka zatrudnia w takim stopniu wykwalifikowanych pracowników, by fachowo takie zestawienie poddać analizie. Z tego powodu znacznie częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej dziedzinie. Renomowane agencje reklamowe nie tylko traktują każdego zleceniodawcę w sposób indywidualny, ale też każdy projekt tworzą od zera. Tak właśnie jest w przypadku raportów rocznych z działalności danej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły konstruowane od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z uwzględnieniem charakterystyki danego podmiotu. Profesjonalna agencja reklamowa bierze pod uwagę także cel konstruowania takiego raportu, jego zastosowanie praktyczne. Podczas tworzenia raportu rocznego bardzo ważne są także cykliczne spotkania konsultacyjne z przedstawicielami danego klienta. Indywidualnie zaprojektowany raport przedstawia treści zarówno procentowe jak i innego rodzaju w przyciągający uwagę, a równocześnie fachowy graficznie sposób. Różnego rodzaju badania rynku są przy tym wykonywane przez fachowców z branży marketingu. http://nohau.pl/. Można zatem efektywnie wykorzystać je w dalszych działaniach firmy, tak w aspekcie finansowym, jak i planów ogólnych.